Začít spolu na ZŠ
V bezpečném
prostředí děti svobodně vyjadřují a sdílejí své vlastní zkušenosti,
zážitky a pocity z cesty za poznáním a tím rozvíjí schopnost komunikace,
spolupráce, kritického myšlení a sebereflexe.
Jak to u nás chodí
Centra aktivit
Škola je uspořádána do center aktivit (centrum psaní, českého jazyka, čtení, matematiky, ateliér, vědy a objevy), která nabízejí ve stejný čas více činností tak, aby rozvíjely dovednosti, kompetence a podporovaly spolupráci a vzájemné učení dětí.
Svoboda a zodpovědnost
Výuka je konstruktivisticky zaměřená. Děti jsou spoluzodpovědné za své vzdělávání a mají možnost podílet se na jeho plánování, což posiluje jejich sebehodnotu a sebevědomí.
Podpora jedinečnosti
Vyučující je spíše v roli průvodce. Nabízí dětem různé typy činností a míru podpory dle jejich individuálních potřeb.
Sebehodnocení a sebeřízení
Největší váhu v hodnocení dítěte má jeho sebehodnocení. Děti se učí plánovat, řídit svoji práci a přebírat za ni zodpovědnost.
Zpětná vazba
Cílem vyučujícího je maximální podpora každého dítěte v jeho učení, proto při hodnocení žáky nesrovnává mezi sebou.
Cesta je cíl
Proces učení je pro nás stejně důležitý jako výsledek. Chybu vnímáme jako neoddělitelnou součást učení a využíváme ji jako příležitost k dalšímu rozvoji.
Zapojení rodiny
Škola nabízí rodině rozmanité formy spolupráce, které nejlépe vyhovují jejím potřebám, možnostem, životnímu stylu a zázemí.
Radost z učení
Důležitá je pro nás pozitivní atmosféra, pocit bezpečí a radost z učení.
Vstřícnost a respekt
Vyučující, děti i rodiče spolu komunikují vstřícně a s respektem.